Organic Food Marketing in Urban Centres of India

Osswald, Nina ; Menon, Manoj K.

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Abstract

Der indische Binnenmarkt für Biolebensmittel ist über die letzten 5-10 Jahre schnell gewachsen, insbesondere in den Großmetropolen. In kurzer Zeit ist eine große Bandbreite von Vermarktungkanälen für biologisch erzeugte Produkte entstanden. Die Lieferketten und Einzelhandelsformate sind ebenso vielfältig und umfassen kleine Biofachgeschäfte, Supermärkte, Restaurants, Onlinehandel und Verbraucherinitiativen. Mit Schwerpunkt auf Mumbai, Bangalore und Hyderabad geben die Autoren einen Einblick in den derzeitigen Stand der Biolebensmittelvermarktung in Indiens Großstädten. Auf der Grundlage empirischer Forschungsarbeiten über einen Zeitraum von zwei Jahren dokumentiert die Studie die Vielfalt im Bioeinzelhandel, identifiziert Herausforderungen in den Lieferketten und zeigt erfolgreiche Beispiele regionaler, dezentraler Logistik auf. Das Buch richtet sich an Forschende mit Interesse an Indien, an politische Entscheidungsträger und NGOs, an Bioproduzenten, Biofirmen, Einzelhändler und Verbraucher, die den Markt besser verstehen möchten.

Translation of abstract (English)

The Indian domestic market for organic food has been growing rapidly over the past 5-10 years, especially in metropolitan areas. During this short period, a great diversity of marketing channels for organic products has emerged. Supply chain models and retail formats are equally diverse and include small organic stores, supermarkets, restaurants, online retail and consumer initiatives such as community-supported agriculture. Focusing primarily on Mumbai, Bangalore and Hyderabad, the authors present insights into the current state of organic food marketing in urban India. Based on empirical research conducted over two years, the study documents the diversity in organic retail, identifies challenges in organic supply chains and examines best-practice examples of local, de-centralized logistics. The book is aimed at academic researchers with an interest in India, at policy makers and NGOs, and at organic producers, manufacturers, retailers and consumers who would like a better understanding of the market.

Document type: Book
Publisher: International Competence Centre for Organic Agriculture (ICCOA)
Place of Publication: Bangalore
Date: 2013
Version: Secondary publication
Date Deposited: 30 July 2014
ISBN: 978-81-925226-5-4
Number of Pages: 145
Faculties / Institutes: Miscellaneous > Individual person
DDC-classification: Agriculture
Controlled Subjects: Indien, Stadt, Bio-Lebensmittelwirtschaft
Uncontrolled Keywords: Indien, Biolebensmittel, Vermarktung / India, organic food, marketing channels
Subject (classification): Economics
Countries/Regions: India